De Vloek van Kennis

Ik wil je met deze titel geen angst inboezemen, echt niet ... Maar het moet me van het hart: we hebben met zijn allen een onzichtbare, gemeenschappelijke…
maart 27, 2019/door Dominiek
heldere taal

Hoe maak je de lezer warm voor jouw content? Gebruik heerlijk heldere taal

Elke dag kom je ermee in aanraking. De kleine lettertjes van een verzekeringscontract, een brief van een nutsbedrijf, een snelheidsovertreding, een arts…
januari 18, 2018/door Dominiek

GDPR: wat moet je er als communicatieprofessional over weten?

Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe Europese privacywetgeving in werking. Die General Data Protection Regulation, kortweg GDPR, wil consumenten beschermen…
november 12, 2017/door Dominiek

Klantengetuigenissen: onmisbare communicatietool

Men zegt weleens dat dokters de slechtste patiënten zijn. Of dat klopt of niet, dat laten we hier in het midden... Maar voor ons, communicatiemensen,…
september 28, 2017/door Dominiek

Vanaf oktober beschouwt Google Chrome formulieren op http als onveilig

Heeft je website nog geen beveiligde https-verbinding? Maak je op je website gebruik van formulieren, bv. een contactformulier? Houd er dan rekening mee…
september 1, 2017/door Dominiek

Anders gaan schrijven om te scoren in Google

Op www.frankwatching.com las ik een interessant pleidooi om onze webteksten creatiever en persoonlijker te maken. Toch blijven we de oude SEO-trucjes in…
september 1, 2017/door Dominiek

Lijmen

In juni was ik in de Minardschouwburg in Gent voor een bijzondere voorstelling. Guido Lauwaert bracht er voor de áller áller állerlaatste keer de monoloog…
augustus 4, 2017/door sp_bp